Meritum Podatki

Instrukcja dla Partnera

Poniżej przedstawiamy instrukcję posługiwania się panelem administracyjnym. W instrukcji zawarto najważniejsze czynności jak również wzory dokumentów podatkowych oraz najczęściej zadawane pytania przez Partnerów. Dzięki poniższym filmom i dokumentom, możesz dokonać kalkulacji i wprowadzenia nowego klienta do systemu. Powodzenia!

Jak obliczyć zwrot podatku? Wykonanie wstępnej kalkulacji podatkowej

Czy wykonanie kalkulacji podatkowej jest zobowiązujące dla klienta?

Tak. Kalkulacja jest zobowiązująca dla klienta. Jeśli Klient po wykonaniu kalkulacji nie zdecyduje się na podpisanie umowy to jest zobowiązany zapłacić 50 PLN u Partnera. Jeśli jednak się zdecyduje na usługę, wówczas kalkulacja jest bezpłatna. Tutaj można przeczytać więcej o płatnych kalkulacjach: PRZECZYTAJ WIĘCEJ >>

Jakie dokumenty muszę przedstawić do wstępnej kalkulacji podatkowej?

Wymagamy zagranicznej karty podatkowej. Tutaj znajdziesz wzory kart podatkowych dla Niemiec, Norwegii, Holandii, Anglii, Czech i Słowacji.

POBIERZ WZORY DOKUMENTÓW PODATKOWYCH

Jak wypełnić wniosek o zwrot podatku po wykonaniu kalkulacji podatkowej?

Których Klientów mogę wprowadzić do systemu?

Wprowadzaj tylko klientów, którzy po wstępnej kalkulacji wyrazili chęć skorzystania z usługi i zamierzają podpisać umowę. Nie wprowadzaj klientów niezdecydowanych.

Czy muszę informować Meritum Group o wypełnionym zgłoszeniu?

Tak, bardzo często od momentu kalkulacji do momentu podjęcia decyzji przez Klienta mija sporo czasu, dlatego jeśli wypełnisz właściwy formularz zgłoszeniowy poinformuj nas o tym przez czat.

Czy muszę wypełniać jakiekolwiek dokumenty oprócz formularza online?

Nie. Wszystkie dokumenty do podpisu otrzymasz już wypełnione. Dokumenty prześlemy przez czat lub na Twój adres email. Od kwietnia 2020 roku wprowadziliśmy umowy w formie online. Dowiedz się więcej o zatwierdzaniu umów online>>

Jak kontaktować się z konsultantami Meritum Group?

W jakiej sprawie mogę kontaktować się przez czat?

Udzielamy wszelkiej pomocy dla naszych Partnerów przez czat. Możesz zadawać pytania o procedurę wniosku, wymagane dokumenty jak również wątpliwości związane z techniczną stroną obsługi panelu. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Czy dane z rozmowy czat są udostępniane klientowi?

Nie udostępniamy naszych wewnętrznych rozmów czat klientowi.

Generowanie raportu/ zestawienia do wystawienia faktury VAT

Czy raporty otrzymuje automatycznie?

Tak. Na początku każdego miesiąca otrzymasz automatyczny raport i powiadomienie. Jednak raport zawiera wnioski, które nie zostały zweryfikowane przez naszego pracownika. Oznacza to, że jeśli wpisałeś klienta, który finalnie nie podpisał umowy lub nie zapłacił za usługę, wówczas nie może on być ujęty w zestawieniu prowizyjnym. We własnym zakresie możesz zweryfikować czy dany klient podpisał u Ciebie umowę i pozostałe dokumenty.

Czy w raporcie wykazany jest kosz przesyłek?

Nie. Koszt przesyłek doliczasz do zestawienia na podstawie prowadzonej przez Ciebie ewidencji dot. poczty wychodzącej do Meritum Group.

Czy muszę załączać raport do faktury?

Koniecznie załącz kopię raportu do przesłanej faktury- znacznie ułatwi i przyspieszy to proces weryfikacji płatności.

Śledzenie statusu wniosku i danych klienta

Czy mogę edytować dane w formularzu?

Tak, ale o każdej zmianie poinformuj naszego konsultanta, ponieważ zmiana może mieć wpływ na procedurę wniosku.

Czy mogę dokonywać zmian statusu we własnym zakresie?

Nie masz możliwości zmian statusu- jedynie możesz śledzić status, mieć wgląd do danych, historii sms i email.

Kopiowanie danych klienta w kolejnym roku podatkowym

Kiedy najlepiej kopiować dane do nowego formularza?

Funkcja jest pomocna w momencie, gdy Twój Klient po raz kolejny chce skorzystać z usługi zwrotu podatku. Nie musisz wtedy wypełniać od nowa formularza- wystarczy skopiować dane. Poprzedni wniosek zostanie zachowany w historii, dzięki czemu wszelkie działania i statystyki będą transparentne.

Czy mogę skopiować dane w tym samym roku podatkowym?

Tak. Zdarza się, że Klient jeszcze w tym samym roku wraca z rozliczeniami podatkowymi za lata ubiegłe. Wtedy również możesz skorzystać z tej funkcji.

Po skopiowaniu danych do nowego wniosku zawsze możesz wrócić do poprzednich wniosków (z ubiegłych lat). Wystarczy kliknąć na inną wersję wniosku:

Najczęściej zadawane pytania naszych Partnerów

Czy otrzymam materiały reklamowe?

Tak. Skontaktuj się z nami i ustalimy rodzaj działań marketingowych w Twoim regionie.

Czy Meritum Group wykonuje rozliczenia PIT w Polsce?

Tak, posiadamy w ofercie taką usługę, jednak klientom obsługiwanym przez biura agencyjne nie proponujemy tej usługi. Najczęściej naszymi Partnerami są biura rachunkowe, które mają w ofercie rozliczanie PIT w Polsce.

Ile czeka się na kalkulację podatkową i dokumenty do podpisu?

Poza sezonem podatkowym dokumenty przesyłamy w ciągu 5-7 minut. W sezonie podatkowym (marzec, kwiecień) czas to od 5 do nawet 25 minut.

Czy mogę zawierać umowę z innymi firmami świadczącymi usługę zwrotu podatku?

Na okres umowy zastrzegamy, że możemy być jedyną firmą, która obsługuje Partnera w zakresie usług rozliczeń pdoatkowych z zagranicy.

Czy mam swobodę jeśli chodzi o użycie nazwy i logotypu Meritum?

Nie. Każda akcja jak również emisja naszego znaku powinna zostać z nami uzgodniona.

Jesteśmy najlepiej ocenianą firmą podatkową w Polsce 💚 💚

Janusz Hulk

Rozliczenie z Niemiec w szybkim terminie.. trzeci rok rozliczam się w tej firmie i mogę szczerze polecić MERITUM.. jednym słowem mistrzostwo świata..👍

Przeczytaj opinię

Justyna Chudziak

W tym roku rozliczałam się już trzeci raz przez Meritum. Za każdym razem dostalam szybki zwrot podatku. Bardzo dobry kontakt z pracownikami biura. Polecam ; )

Przeczytaj opinię

Angelika Boloz

Jak najbardziej polecam. To moja pierwsze rozliczenie z meritum podatku z Holandii, kolejne napewno będzie w przyszłym roku. Pomoc z dokumentami, wyjaśniane niejasności, kontakt bezpośredni i mailowy - wszystko na plus.

Przeczytaj opinię

Jadwiga Wegiel

Bardzo sprawne działanie. Szybko i sprawnie rozliczyłam się z podatku w Holandii. Miła obsługa oraz odpowiedź na każde pytanie oraz kontakt nieograniczony mimo trudnej sytuacji podczas pandemii. Bardzo polecam

Przeczytaj opinię
4,8

Zgłoś sprawę

Współpracują z nami: