Zarejestruj konto w Holandii do wypłat zwrotu podatku dochodowego!
Oczekujesz miesiącami na zwrot podatku z Holandii? Nie jesteś jedyny. Zagraniczny urząd Belastingdienst ma ogrom pracy w związku z nowymi przepisami i wdrożeniem dodatkowej procedury przy weryfikacji konta. Jeszcze rok temu podatnik wypełniał tylko prosty druk, gdzie podawał dowolne konto. W chwili obecnej urząd przeleje zwrot nadpłaconego podatku z Holandii tylko i wyłącznie, gdy:
- właścicielem konta jest sam podatnik (lub współwłaścicielem)
- konto jest aktywne
- konto zostanie potwierdzone dodatkowym zaświadczeniem, nie starszym niż 2 miesiące
- tożsamość podatnika zostanie potwierdzona czytelną kopią ważnego dowodu osobistego
Powyższe warunki są konieczne do spełnienia, aby zarejestrować rachunek bankowy do wypłat. Jeśli spełniasz te warunki i posiadasz dokumenty potwierdzające tożsamość i wiarygodność rachunku bankowego, wówczas musisz wypełnić prosty wniosek lub po prostu skierować pismo do urzędu, gdzie prosisz o rejestrację konta. Poniżej przedstawiamy przykładowy druk, który należy wysłać do Belastingdienst.

Co załączyć do listu i gdzie go wysłać?
Do kompletnie wypełnionego wniosku, pismem czytelnym, literami drukowanymi, załącz:
- czytelną kopię dowodu osobistego lub paszportu – najlepiej kolorowa kopia
- zaświadczenie z banku, na którym widnieje Twoje imię i nazwisko, nazwa banku i numer konta
- możesz załączyć rownież kopię decyzji podatkowej (Aanslag)
Przesyłkę nadaj listem priorytetowym bez polecenia (bez dowodu nadania). List wyślij z załącznikami na:
Belastingdienst Centrale Administratie
Postbus 9055
7300 GT Apeldoorn
Po około 20 dniach roboczych możesz liczyć na to, że Twoje konto zostanie zarejestrowane z powodzeniem. Pamiętaj o tym, że musisz być właścicielem konta bankowego i konieczne jest załączenie dokumentów do wniosku. W przeciwnym razie wniosek zostanie odrzucony!
Średnia ocena:
4.5/5.0
Na podstawie:
13 opinii